tisdag 31 maj 2011

Vad vill ni läsa i sommar?

Tänkte vi skulle bestämma näst-nästa bok också. Vi brukar ju gilla när vi vet vad som väntar runt hörnet! :-)
Med så här många storläsare, tänkte jag föreslå tre böcker. Ange gärna i kommentarerna om det är någon ni är extra sugen på eller om det är någon/några ni redan läst. (I så fall går den bort per automatik!)

Jag skulle kunna tänka mig att läsa samtliga dessa tre:


Tre debutböcker, tre storsäljare och tre antagligen ganska olika böcker sinsemellan.
  • Lisa Genova som är neurolog har skrivit en skönlitterär bok om att drabbas av demens: Fortfarande Alice. (Låter kanske inte så muntert, men lär vara mycket bra.)
  • Nam Le är juristen som gick skrivkurs och debuterade med en novellsamling som blev en riktig skräll: Båten.
  • Audrey Niffenegger är bildläraren som skrev en SciFi-inspirerad roman som har några år på nacken vid det här laget, men fick förnyad aktualitet när den blev filmatiserad för ett par år sen: Tidsresenärens hustru.
Har ni redan läst? Är ni särskilt sugna på någon av dem?

/Tina

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Tror jag röstar för den första. När jag läste om böckerna var det den som kändes mest lockande. Trots att den verkar både sorglig och skrämmande, eller kanske på grund av...?

Anonym sa...

Jag röstar också på den första boken. Den tredje boken har jag sett på bio och den var otroligt bra, stark, lite skrämmande och väldigt sorglig. Boken brukar alltid vara bättre än film men jag kan handlingen så jag röstar på bok nr 1. Kan iofs tänka mig nr 3 om den får majoritet.

Sofia

Tina sa...

Två röster på Alice och en (Katarinas) på Tidsresenären, alltså. Vad säger Sussi och Maria?

Sussi sa...

Ettan!

Tina sa...

Inte mycket att tveka om, i så fall. Ettan it is!

Det mötet blir någon gång mot slutet av augusti, kan man tänka.